24 maja 2019, godz. 20:30
Klub Fama, ul. Legionowa 5
Bilety: 20 zł – do kupienia w kasie kina Forum, kasie BOK/CLZ i na stronie bilety.bok.bialystok.pl

Prowadzenie spotkania: Anna Łazar

Uwaga! Prezentacja wyłącznie dla widzów dorosłych

SIKSA to ostatnia przedstawicielka przyszłego zwrotu choreograficznego w stylu punk. Bunt na zamówienie bez organizowania przetargów & clickbaitowa kontrowersja. Piosenkarka estradowa o dwóch głowach, śmiertelna powaga o kwadratowych figurach basu. Niewykwalifikowana instruktorka NOISE-FITNESS dzieląca trening na wytrzymałościowy, siłowy i formy łączone. Opracowana przez nią “aerobiczna piątka freiheit”, oparta o warunki niestabilności i nierównowagi, niedostosowana jest do indywidualnych potrzeb uczestników. Kondycyjnie to najgorsza reklama Gniezna od czasów Chrztu Polski w Magdeburgu w 966 roku. Dla Czechów chce być tym, czym Ewa Farna dla Polaków. Dawniej Superbohaterka. Nie wystąpiła na Męskim Graniu.

Gatunek muzyczny uprawiany przez SIKSĘ to danger/discomfort bass grrrl punk!

„SIKSA. Stabat Mater Dolorosa” – musical o śmierci i dziewczynie

reżyseria: Piotr Macha + SIKSA
scenariusz: Stabat Mater Dolorosa
występują: sam zobacz
produkcja: CINŻKI DIY

Musical oparty na płycie SIKSY „Stabat Mater Dolorosa” to performatywna realizacja marzenia o robieniu kina, gdzie zarówno marzenie jak i kino jest żuciem gumy balonowej od dawna pozbawionej smaku. Nostalgiczne zaproszenie do roztańczonej opowieści o dziewczynie, która wraca do czasów dzieciństwa, kiedy to przebierała się za różne kobiety używając do tego szafy swojej mamy i wchodziła w role po to, by zadowolić samą siebie. Ten film to narzędzie do rekonstrukcji scen szczenięcych, a także barokowe pożegnanie z brokatem i jednorożcami.
„Stabat Mater Dolorosa” wchodzi jak bagnet w posturę współczesności i całym swoim ciałem serwuje mikro-performanse wykonywane na własną odpowiedzialność. Muzyka SIKSY jest scenariuszem, który postaci odrzucają, odgrywają, mielą, wypluwają, negują, potęgują, a kamera Piotra Machy jest jednym z narzędzi zbrodni, którym SIKSA chciałaby osobiście rozje… współczesność. Jest to język sztuki jakim SIKSA posługuje się od 2014 roku niemalże niezauważenie. Pistolet, dziewczyna i śmierć – to jest właśnie współczesność.